Vanliga frågor
Hur fungerar videosamtal?
Du kan använda mobiltelefon, dator eller surfplatta för videosamtal. Inför samtalet behöver du ge din webbläsare tillgång till mikrofon och kamera. När du startat mötet klickar du på ”Knock” och din psykolog kommer då få veta att du väntar på att mötet ska starta.
Ett samtal är 25 minuter och det är viktigt att du är på ett ställe där det är lugnt och stilla under samtalet. Du behöver också ha en stabil internetuppkoppling.
Tekniska problem med videosamtal?
Om du inte kommer in i ditt videomöte eller om det skulle vara några andra problem så följer du denna guide för att felsöka:
Avboka eller omboka videosamtal?
Om du behöver avboka ditt möte så kan du göra det genom att i tjänsten trycka på ”avboka”. Om du vill omboka så avbokar du först och bokar sedan en ny tid som passar.
Du får alltid tillbaka din avgift när du avbokar mer än 24h före.
Om det är mindre än 24 timmar till videomötet eller om du uteblir debiteras du enligt regionens riktlinjer 300 kr.
Den allra viktigaste anledningen att anmäla ett återbud i god tid är att någon annan behövande då kan få tiden istället. Därför gäller regeln om återbud även dig som har frikort samt dig som är under 20 år. Även om du normalt inte skulle ha betalat för ditt besök kan du alltså bli betalningsskyldig.
Hur mycket kostar det?
Du betalar 100 kronor i patientavgift, motsvarande ett vanligt besök hos din vårdcentral.
För ungdomar över 18 år (fram till 1:a januari det år man fyller 20) och för äldre över 85 år är alla kontakter kostnadsfria.
Frikort gäller.
Kan jag byta psykolog?
Om det av någon anledning inte skulle fungera mellan dig och din psykolog finns det möjlighet att byta. Tryck då på ”Byt psykolog” vid tidsbokningen.
Behöver jag ladda ned någon app?
Nej det behövs inte! Vi använder ett system som fungerar direkt i webbläsaren.
Fungerar tjänsten på mobiltelefonen, datorn och surfplatta?
Absolut! Din Psykolog fungerar på alla enheter, mobiltelefon, datorn eller surfplattan. Välj själv!
Erbjuder ni andra språk än svenska?
Vissa av våra psykologer erbjuder även behandling på engelska. Vi har även psykologer som erbjuder behandling på andra språk. Maila oss på info@dinpsykolog.se så får du veta vilka psykologer som jobbar på andra språk än svenska.
Var vänder jag mig med frågor?
Om du har frågor gällande din behandling vänd dig då i första hand till din terapeut.
Har du tekniska frågor gällande själva tjänsten? Maila oss på info@dinpsykolog.se. Under vardagar 09-17 så gör vi vårt bästa för att svara dig inom några timmar.